donderdag 25 oktober 2012

Varkensoren

UitzichtopFlorence-2

Ciao! Afgelopen week was ik met John in Florence om de prachtige stad te bewonderen, de Italiaanse cultuur op te snuiven en natuurlijk de Florentijnse keuken te ontdekken!

Er komt snel een verslagje van de Italiaanse heerlijkheden die we hebben gezien en gegeten, maar dit 'smakelijke' plaatje wil ik jullie niet langer onthouden. Absoluut het meest opmerkelijke − meest weerzinwekkende − wat ik in Florence ben tegengekomen op culi-gebied!

Orecchio

Orecchio, ofwel varkensoren met de haren, of beter gezegd de stekels, er nog aan?! Yikes! Met mijn gebrekkige Italiaans en zijn non-existing Engels heb ik de Florentijnse slager helaas geen orecchio-recept weten te ontfutselen. Ik ben echt benieuwd wat voor 'lekkers' je hiervan kunt brouwen, dus weet jij wat je met varkensoren kunt doen of heb je ze zelf weleens gegeten, laat 't me weten!

Om je vannacht niet naar te laten dromen over enge figuren met varkenskoppen én omdat het blijkbaar Wereld Pasta Dag is vandaag, toch ook nog maar een plaatje van een heerlijk bord comfort food: een verrukkelijke huisgemaakte pasta van kastanjes met boter, salie en parmezaan. Eenvoudig, vers en puur.


Eat to the Beat:

Buonanotte Fiorellino van Francesco De Gregori


Buonanotte!

2 opmerkingen:

  1. Ik weet wel dat je voor honden gedroogde varkensoren hebt. Die stinken ontzettend als ze er op kauwen! Prachtige panoramafoto.
    Fijn weekend, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, inderdaad! Wij geven regelmatig een gedroogd varkensoortje (zonder haren) aan onze labrador Mac! Ze vindt ze heerlijk, maar ze stinken inderdaad wel een beetje.... :)

    BeantwoordenVerwijderen